مراحل آموزش طراحی سایت

وب سایت چیست و چه کاری انجام می دهد؟
به مجموعه ای از صفحات وب که مربوط به مکان خاصی هستند وب سایت گفته می شود. وب سایت مکانی در اینترنت است که یک طراحی سایت یا چند صفحه را در خود جای داده است. محتوای وب سایت ها در رایانه ای به نام سرور میزبانی می شود و مجموعه ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می دهند.

وب سایت چیست؟

در دنیای مجازی ، مانند دنیای واقعی ، هر سرور یا رایانه با شماره شناسایی یا IP شناسایی می شود تا توسط سایر رایانه ها قابل شناسایی باشد.


دامنه چیست؟


دامنه یا IP به ثبت وب سایت اختصاص داده می شود و هیچ دامنه ای را نمی توان شبیه یکدیگر دانست. با IP میلیاردی وب سایت ، سایت شما در اینترنت یافت می شود.


برای ثبت دامنه خود می توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


میزبان چیست؟


میزبان یک سرور یا رایانه است که پرونده ها را در وب سایت شما ذخیره می کند. این فایل ها می توانند صفحات وب ، عکس ، فایل css و javascript باشند.


یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی شخصی وارد سایت شما می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند ظاهر سایت شماست. یک سایت خوب باید هماهنگی در رنگ و عنوان خواننده داشته باشد ، دسترسی آسان به همه مطالب و گرافیک خوب داشته باشد.

استفاده از فونت های مناسب و عدم استفاده از فونت های مبهم و نامناسب در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگ های کنتراست کم محمد جانبلاغی به عنوان پس زمینه سایت توصیه نمی شوند. داشتن تصاویر بسیار کوچک و بسیار جذاب می تواند باعث افزایش حضور مخاطبان جستجو در سایت شما شود.


آرم شما همچنین معرفی سایت شماست. سایت بدون آرم منطقی نیست زیرا این آرم در همه جا به عنوان آدرس سایت شما خواهد بود. آرم ایجاد شده برای شما با موضوع سایت شما معنای خاصی دارد. از گرافیک مناسب باید در طراحی سایت استفاده شود و گرافیک سایت نباید از رنگ های شلوغ و زننده استفاده کند. رنگ پس زمینه باید به شدت با رنگ متن در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت های طراحی نشده چیست؟


عدم وجود معیارهای صحیح با معیارهای Google ، میزان بالای ترک تحصیل ، زمان بسیار کم برای استفاده کاربران از سایت و عدم مراجعه به چندین صفحه.


خصوصیات یک سایت خوب چیست؟


یک سایت خوب می تواند دارای خبرخوان ، نقشه سایت ، بخش نظرات ، نظرسنجی ، بازی های آنلاین ، آب و هوا ، پادکست ها ، نمایش های ویدیویی ، اسلایدرها و موارد دیگر باشد.

یک سایت خوب با امکانات جستجو و بازدید کنندگان امکان دسترسی عمومی به محتوای مورد نیاز مردم را فراهم می کند.


چگونه ناسازگاری باعث کاهش تعداد بازدیدکنندگان می شود؟

بعضی از سایت ها فقط نسخه دسک تاپ دارند و با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیستند ، در حالی که طبق گفته های گوگل در سال 2015 تعداد کاربران موبایل بسیار بیشتر از کاربران دسک تاپ است. با عدم دسترسی به سایت با دستگاه های تلفن همراه ، بازدیدکنندگان و کاربران جستجوگرها را محدود می کنند.

 

چگونه یک وب سایت باید طراحی شود؟
چگونه باید یک وب سایت طراحی شود؟

استفاده بیش از حد از میانبرها


میانبرها متن هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه از محتوای مورد نظر ظاهر می شوند. تبلیغات و کتابچه های راهنمای موجود در سایت بصورت آنلاین است که باعث می شود کل صفحه را اشغال کنند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است ، که نه تنها تأثیر منفی دارد ، بلکه منجر به افزایش میزان ترک تحصیل و رتبه بندی پایین موتور جستجو می شود.

همچنین ، پخش فیلم یا صدا در وب سایت یا هر چیزی که مورد استقبال کاربر قرار گیرد ، معمولاً دافعه کاربر را افزایش می دهد.


بدون فضای خالی طراحی کنید


وقتی یک وب سایت با گرافیک و متن بدون فضای خالی طراحی می شود ، کاربر از خواندن یا ذخیره هرگونه اطلاعات در سایت خسته می شود.


از عکسها یا عکسهای جعلی Google استفاده کنید


عکس در طراحی وب سایت ارزشمند است وقتی از یک تصویر جعلی یا ذخیره شده استفاده می کنید ، باعث بی اعتمادی بازدیدکنندگان می شود و مخاطبان وب سایت شما کاهش می یابد. بهتر است از این عکاس بخواهید چند عکس اصلی برای شما بگیرد.


از متن در قالب گرافیک استفاده کنید


برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما ، کلیه دسته های وب سایت باید به راحتی توسط موتورهای جستجو پیگیری شود. تبدیل متن به تصویر و تصویر ایده ای برای اهداف جستجوگرها است ، و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت برای سود واقعی کندتر است ، زیرا استفاده از فیلم ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، این امر باعث می شود افراد سایت خود را ترک کنید


ابزارهای آنلاین در اینترنت وجود دارد که به کاهش تعداد پیکسل ها بدون از دست دادن کیفیت تصویر و کاهش زمان بارگذاری صفحه برای بازدید کنندگان وب کمک می کند.


از آرم استفاده کنید که نمی توان روی آن کلیک کرد


استفاده از یک آرم بدون کلیک منجر به انقضا سایت به عنوان یک سایت می شود. 36٪ بازدیدکنندگان با کلیک بر روی صفحه اصلی به صفحه اصلی باز می گردند. طراح وب باید نام لگو را قرار دهد